Interactief en uitdagend wiskundeonderwijs
 
 

WISKUNDIG DENKEN BEVORDEREN in de onderbouw havo-vwo

"Het wiskundeonderwijs zou als primair doel moeten hebben het logisch denken te leren. Dat heeft een maatschappelijk nut dat ver uit gaat boven alle wiskundegebruik bij elkaar!" (Prof. Dr F.J. Keune in zijn inaugurele rede, 1998)

Wis-kunde is in eerste instantie de kunst van het wis en zeker weten. Plezier in wiskunde heeft vaak juist hiermee te maken. Hoe kunt u de nieuwsgierigheid van de leerlingen levend houden? Hoe bevordert u dat ze niet alleen slimme oplossingen vinden, maar ook goede vragen stellen? Een wiskundige houding, hoe kunt u daar in uw lessen aandacht aan besteden?

Op 10 juni 2011 werd de eerste WiskundeDialoog gehouden. De achttien deelnemende docenten waren enthousiast over het geboden programma.
Zie http://www.ru.nl/wiskunde/informatie_voor/leraren/vm/wiskundedialoog/
In april 2012 zal de tweede WiskundeDialoog georganiseerd worden.